пʼятниця, 15 листопада 2024 р.

Організація інклюзивного навчання в початковій школі НУШ

 

Організація інклюзивного навчання в початковій школі НУШ

  1. Нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання

    • Законодавча база інклюзивної освіти в Україні: Закон України «Про освіту», Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю.
    • Основні положення Концепції НУШ щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами (ООП).
    • Порядок організації інклюзивного навчання в початковій школі.

1. Нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання

1.1 Законодавча база інклюзивної освіти в Україні
Організація інклюзивного навчання у початковій школі регулюється рядом нормативно-правових актів, що визначають права дітей з особливими освітніми потребами (ООП) на здобуття освіти:

  • Закон України «Про освіту» (2017): гарантує право на доступну і якісну освіту для всіх дітей незалежно від їхніх можливостей, забезпечує рівний доступ до інклюзивного навчання.
  • Закон України «Про загальну середню освіту»: регулює порядок створення інклюзивного класу та особливості його функціонування.
  • Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю: закріплює принципи забезпечення інклюзії, рівності можливостей та поваги до гідності дітей з ООП.

1.2 Основні положення Концепції НУШ щодо інклюзії
Концепція Нової української школи (НУШ) передбачає:

  • Особистісно орієнтований підхід до кожного учня, врахування його індивідуальних особливостей та потреб.
  • Компетентнісну основу навчання, яка сприяє розвитку не лише знань, а й умінь, навичок та життєво важливих компетенцій.
  • Толерантність та інклюзивність: створення комфортного і доступного середовища для всіх дітей, включаючи тих, хто має особливі потреби.

1.3 Порядок організації інклюзивного навчання у школі

  • Формування інклюзивного класу: на основі заяви батьків дитини з ООП та висновку інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ).
  • Розробка індивідуальної програми розвитку (ІПР): документ створюється командою психолого-педагогічного супроводу (вчитель, асистент, логопед, психолог) і визначає освітню траєкторію дитини.
  • Залучення асистента вчителя: асистент допомагає адаптувати навчальний процес під потреби дитини з ООП, сприяє її соціалізації та інтеграції в класний колектив.
  • Моніторинг прогресу: регулярна оцінка результатів навчання та розвитку дитини, внесення змін до ІПР за необхідності.

1.4 Гарантії та підтримка з боку держави

  • Фінансування інклюзивного навчання: виділення додаткових коштів на адаптацію навчального середовища, забезпечення необхідного обладнання та залучення фахівців.
  • Розвиток інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ): надання консультацій, діагностики та методичної підтримки школам, батькам і педагогам.
  • Підвищення кваліфікації педагогів: організація навчання та тренінгів для педагогів з метою вдосконалення їхньої компетентності в роботі з дітьми з ООП.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Атестація — це завжди хвилюючий, але важливий етап у професійному зростанні педагога.  28 березня на базі Кривушівської гімназії я проходила...