Конспект
ігрових вправ з використанням LEGOцеглинок
для дітей старшої групи
«Граючись навчаємося»
Підготувала і провела
вихователь старшої групи
Пивовар Г.М.
Програмовийзміст:
Дитина в сенсорно – пізнавальному
просторі:
-
продовжувати
вчити розуміти зміст завдання, яке
поставив дорослий, самостійно виконувати вказівки щодо його виконання;
-
розвивати просторові уявлення (ліворуч, праворуч,
внизу, вгорі, над, під і між);
-
сприяти розвиткові окоміру (вміння визначати центр,
середину);
-
закріпити з дітьми лічбу в межах 4 на предметах,
розміщених лінійно; назви кольорів та знаходити з – поміж інших.
Дитина в природному
довкіллі:
-
продовжувати вчити називати пори року та осінні
місяці у певній послідовності;
-
визначати їхні
характерні ознаки;
-
закріпити знання дітей про сезонні зміни;
-
підтримувати бажання дітей встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами та явищами в природі.
Гра дитини:
-
продовжувати
вчити дітей працювати із пластмасовим конструктором (кріпити цеглинки за допомогою
штирів);
-
розвивати
увагу, здатність зосередитися, пам'ять, мислення; дрібну
моторику рук;
-
вправляти в оперуванні цеглинками конструктора LEGO за словесною вказівкою вихователя; у вмінні розрізняти деталі за формою, кольором, кількістю штирів;
-
виховувати увагу, пам’ять, інтерес до гри;
бережливість.
Мовлення дитини:
-
вправляти у вживанні слів всіх частин мови;
-
узгоджувати іменники з прикметниками та числівників
з іменниками;
-
відповідати на запитання повними реченнями.
Обладнання:
Кошики, торбинка, хусточка, планшети (по
кількості дітей), цеглинки LEGO(білого, зеленого, червоного, жовтого кольорів)
розміром 2*2 та 2*4 по кількості дітей, інтерактивна музична гра, фліпчарт .
Попередня робота:
-
ознайомлення з цеглинками Лего (колір, розмір,
форма), конструювання предметів, тварин;
-
бесіди читання та заучування віршів про пори року;
-
дидактичні ігри: «Якої цеглинки не стало?», «Зроби
таку ж саму фігуру», «Знайди пару», «Кольорові башти», «Коли це буває?».
Хід.
Вихователь:
Добрий ранок, діти любі!
Чи усе гаразд в нас в групі?
Ви довкола озирніться,
Одне одному всміхніться,
Щоб ніхто не сумував,
З усіма радів і грав!
А подивіться скільки гостей до
нас завітало давайте привітаємося.
Діти:
Іде новий день.
Шановнії гості
Усім: «Добрий день!»
Вихователь:
-Діти, сьогодні ми з вами
відправимось в чарівний казковий світ
LEGO, в якому ми будемо будувати,
конструювати та просто гратись. Але спочатку послухайте, про мою знахідку.
По лісочку йшла лисичка
І була в руках дрібничка,
Об пеньок зачепилась,
І торбинка загубилась.
Я торбинку ту знайшла,
Й вам, малята, принесла.
-
А що в цій торбинці давайте спробуємо відгадати.
Гра «Чарівна торбинка».
Діти по черзі опускають обидві
руки в торбинку, дістають одну цеглинку, визначають кількість штирів. Для
перевірки правильності відповіді, дістають з торбинки і називають якого кольору
ця цеглинка.
Вихователь:
А зараз виберіть цеглинки 2*4 по одній кожного кольору.
Діти знаходять цеглинки 2*4
різник кольорів та розміщуються в одну лінію на килимку.
- Як ми називаємо таку цеглинку? (2*4)
-На яку геометричну фігуру вона
схожа?(прямокутник)
-Що вона вам нагадує?
(відповіді дітей)
- Цеглинки яких кольорів у вас
є?
- Скільки червоних, зелених,
білих, жовтих?
- Скільки цеглинок у кожного з
вас?
- З чим можна порівняти наші
цеглинки? Чого буває чотири? (відповіді дітей)
Діти піднімаються.
- Яка зараз пора року?
- Які ви знаєте пори року та
якою кольоровою цеглинкою ми позначимо (осінь, зиму, весну, літо)? Чому?
Гра «Пори року»
- Давайте викладемо цеглинки по порядку,
починаючи з зими, бо в народі говорять, що зима рік починає. (діти викладають)
А зараз давайте викладемо починаючи з
тієї пори року, яка зараз гостює у нас з осені.
Гра «Кольорові башточки»
Вихователь:
Пори року як і дітки люблять бешкетувати, тому ми
з ними зараз пограємось. Я викладу з цеглинок башточку. Ви запам’ятайте їх
послідовність. Свою башточку я заховаю, а вам потрібно викласти таку ж саму. Гра
повторюється 2-3 рази.
Вихователь:
-А в нашої цеглинки є подружка, ось вона.(підняти і показати цеглинку 2*2)
- Як ми називаємо таку цеглинку? (2*2)
-На яку геометричну фігуру вона схожа?(квадрат)
Вихователь пропонує дібрати пару цеглинкам 2*4, які є в кошику
розміром 2*2 таких самих кольорів та викласти напроти одна одної по кольорам
-Чим прямокутна цеглинка схожа на квадратну
цеглинку, і чим відрізняється? (схожі, бо у них є штирі, відрізняються -
формою)
-Порівняйте, на якій цеглинці більше штирів?
Чому?(на прямокутній- тому, що вона
більша за розміром).
Фізкультхвилинка
Гра «Виклади за вказівкою»
Вихователь:
- Що це? (Відповіді дітей)
- Перед вами лежать планшети. Візьміть цеглинку
2*2 жовтого кольору та викладіть у верхньому лівому куточку; візьміть цеглинку
2*2 зеленого кольору та викладіть в нижньому правому куточку; візьміть цеглинку
2*2 червоного кольору та викладіть посередині в центрі планшета; цеглинку
2*4 білого кольору –
внизу посередині; візьміть цеглинку 2*4 жовтого кольору викладіть між
білою цеглинкою 2*4 та зеленою 2*2.
Гра «Доповни осінній пейзаж»
Вихователь:
-Чому воно сумне? (відповіді
дітей)
-Чого не вистачає на цій
картині?
-Я пропоную вам доповнити
картину за допомогою ЛЕГО цеглинок.
Підсумок.
Вихователь:
-Гарна вийшла в нас картина?
-Чи подобається вам? Що саме?
-За допомогою чого ми зобразили осінь?
-Як змінилось
сонечко?
-Що з’явилось у сонечка?
-Давайте і ми подаруємо один одному посмішку.
Вихователь:
-Ось скінчилась наша гра.
Все, прощатись нам пора.
Будем з вами зустрічатись,
В нові ігри будем гратись.
Вихователь:
-Діти,
я вам дуже вдячна. Ми з вами гарно попрацювали. Час нам прощатися з гостями.
Немає коментарів:
Дописати коментар